Belanja Klik Sekali! Thank youu

Followers

Oct 13, 2012

Kenapa Saya Suka Rempit

Lewlz hi assalamualaikum.
Ye ye tau, dah lama tak blogging bla3. Ok straight to the topic, kenapa saya suka rempit. Ekceli, bukan rempit yang betol2 rempit berlumba haram, buat hal sana sini. Nope bukan yang itu. Yang saya suka ialah naik motor, bawak motor, tunggang motor whatever uolss call it.

Naik motor best, lagi best dari bawak kereta kerana;


  1. Lagi thrill, masa acceleration tu sedap rasa angin die..
  2. Jimat ya amat. 
  3. Boleh cilok-cilok, yang ni sies best. Jalan jem? ape ada hal~
  4. Bole layan corner..cecah siku terbaik..tp paling-paling aku pernah buat cecah footrest..
Yang tak best motor ialah hujan dan limited space. Hewhew, nak bawak awek dating susah la bro. Kene panas nanti mekap cair susah. 

Bideo-bideo berikut memang awesome pasal riding..

Seronok gile bai, bawak masuk hutan, padang pasir. Pergh awesome! Motor lasak cam gampang.


Drift ngan kete? Bosan...meh drift ngan motor. Baru real art! Hahaha. Tapi drift kete sedap gak. :D


Yang ni paling nokharom, laju nak mampus bawak. Tengok aje dah seram. Bosan la race sepang tu. Ni baru thrill!


Best sial jadi diorang, mesti syok gile bawak motor..full throttle all the way~
Aku pon cadang nak beli motor besar..tapi;


  1. Duit. Harga motor dah la mahal. harga myvi. Cane nak bodek mak aku?
  2. Lesen B2 je, kalau beli lebih dari 250cc kene amek lesen B Full plak. Laiceh betewl.
  3. Nak beli mana satuuuu, rambang mata tengok suma lawa-lawa... T.T
Dalam banyak-banyak, berikut ni lah yang paling suka dan bole kira affordable..untuk masa sekarang..

ER6N | RM33k | 650cc

ER6F | RM33k | 650cc

Ninja 250R | RM25k | 250cc

GSXR 600 | (harga lebih kurg kawasaki jugak kot) | 600cc

Z750 | RM45k | 750cc kot

Yang palingg aku suka ER6F, tapi ada mamat jual motor ni cakap GSXR 600 lagi cargas. Hmm..aku bukan hati kering sangat bawak laju-laju. Kereta pon 150 je aku berani (ekceli kete dah xleh pergi lewlz). ER6F pon dah bole capai 200km/h. Ninja 250R bole capai 170km/h. Tapi ada orang kat youtube cakap 250 ni cepat bosan.

Kat mudah aku banyak jumpe ER6N je..harga dalam RM23k, lagi murah dari 250R. Cantik dah tu. Tu pon harga bole nego lagi. Aku nak F punya pasal ada windshield tu. Aku tau kalau bawak laju mesti rintangan angin kuat kat dada..bawak motor lama-lama sakit belakang, lenguh pinggang. Tapi yang N punya still bole pasang windshield..cuma pelik sket lah rupe die.

Aku pernah bawah motor aku Lagenda 110ZR Bangi - KL - UTP je. Sies tak best angin tolak kuat-kuat kat badan. (tadi cakap best lol). Nyesal aku beli lagenda, top speed alahai..105km/h je. Gile vavi slow. Tu pon meter tipu, sebetulnye baru 100km/h kot.

Mungkin ada yang wondering apsal tak angkat 250 je, boleh bawak tak perlu buat lesen baru. Sedih, kat Malaysia ni kenderaan mahal..kalau aku beli 250 pastu rasa nak upgrade susah. paling koman 5 tahun baru habes bayar. By that time harga motor tu dah drop gila2222. Rugi2. Bagi aku 600cc dah okay. Aku ada dengar banyak yang puas hati ngan ER6, walaupon dah upgrade ke 1000cc, diorang cakap ER6 paling best..

Panjang jugak aku merapu. Korang rasa yang mana paling best? :p

ps: angan-angan sahaja lor..




5 comments:

FarahSallehuden said...
This comment has been removed by the author.
Admin said...

bagus la kalau sedar..hahahaha. bukan lah. kete city -.-

cEro said...

Aku pon suka merempit..
Lagi heaven dr bawak kete..
Aku mmg berkenan nk rembat er6n sebijik, kaler kuning..
jatuh air liur aku tgk org bawak..

Admin said...

cero, baca lg blog aku..haha terharu. lama jugak xblogging ni..

er6n kuning mmg terbaiklah...mcm bumblebee

Cerita Dewasa said...

motor yang bagus

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails