Belanja Klik Sekali! Thank youu

Followers

Mar 3, 2009

Alhamdulillah

walopon semalam penuh dgn kecuakan & debaran,
akhirnye lulus jugak, yay!

3 Mac, 8 pg,
aku berada di ofis Majeris tuk menduduki test JPJ..
tp aku dimaklumkan kene sesi ptg pulak
adeh, so balik uma aa chat ngan syuk bla3

kol 12.40 tghari, tgh syok2 tgk tv..syuk ajak g tmpat test da
duk wat kaco depan umah aku (wakakaka)
pastu moto die sket lg nk msok longkang ...

aku un capai kunci moto, kasut, helmet & pintu (mau tutup da..)
aku ngan syuk un gerak la ke Majeris tny itu & ini (pinjam ayat fee ni ;P)
then, we go to the cemerlang driving school.

acik Majeris tu suh tny acik Aisyah ke pabende nama aku un lpe,
tny nk isi borang tuk amek test ar..
kitorg mane kenal acik Aisyah mane satu..ngeng..

upa2nya tgh duk fotostat acik tuh, haih..
then die bg kad biru suh isi.
dah isi kene g beratur plak..haa kat sini sedikit segan..

aku no 26, syuk no 25..
org dalam kaunter tu ckp no 1-20 sblah kanan die (maknanya sebelah kiri aku a)
21++ vice versa..haa try teke kitorg bratur belah mana..ngeee
"adik tau x kiri kanan mane?"
aku diam je wakakaka lantak ko la jpj..aku da byr..

haih niat aku nk wat pendek je post nih..
layan je laa~

ade satu pondok menunggu nih..aku & syuk usha2 pegawai jpj nih.
muke sume brutal2, muke mau mkn org..

"haih xde ke muke baik mcm joe a?"

tgu pny tgu, no2 kene panggil. gile random ah
kecut perot aku. bla3 kene pangil, aku & syuk xkene
haihs kitorg kene wat bukit, parking, 3 penjuru la nmpk gaye.

the remaining kene beratur..

"mase tadika ada belajar beratur kan? ni beratur pon x reti?!"

omak aih garang betol..lepak aa sume tga blur kot. da lame x g tadika.
raja ckp ade kete suey, esan un ade ckp...
ape no plate die check blog Abam Esan.

aih kalo kene kete suey ni mmg nasib la..sipi2 lg nk kene woo..
aku tgk org bwk kete tu pon cam felik je.huhu
sian die..pastu aku wat bukit/parking/penjuru = setel!

pastu tgu turn wat jlnraya..borak2 jap ngan syuk.

"pas seat, cermin talipinggang kan?" -syuk

beberapa kali gak la mamat ni tny..ahaha cuak betol tuh.
aku lak x bape cuak da part jlnraya ni..
tgh sronok borak ttbe no aku kene pgil,
citpoodah~ kaco linen tol.

aku un masuk kete, ejas seat, ejas cermin, pkai seatbelt,
start enjin..masuk gear satu..eh lpe plak signal & wiper.
haihs..

then, off i go..whoooshh~~
smpi kat line kuning yg spatutnya bwk 30km/h..

"xpe bwk laju je..." -jpj

aku no hal..wakaka~
smpi line kuning satu lg

"xpe bwk laju ni?" - aku
"emm.."

hahhh layann...tp apakan nasib ade dak bwk slow gile kat depan
aiyo ammakk. die bwk 30 je..........isk isk
muke jpj tu un da stim.

abes tu, aku tgk markah - 17/20
wooo lulus ke x ni? em em haa lulus2! yay!

aku un tgu kat pondok tgu kad biru yg dicop menandakan aku lulus!
woooo~
syuk pny turn gle lmbt. smpi nak ujan aku tgu.
aku da cuak sbb dtg nek moto, isk.

"xpe lut ko balik a lu kang ujan.." -syuk

isk2 terharu~
aku un bergegas menuju moto kriss 110cc aku yg berumur 11 tahun tu.
haa byk plak adjektifnye..xpe2 layan~

baru je aku gerak da ujan...ngeeee~~
aku redah je ah mls nk brenti.
seb bek x basah kad biru.

sampi Majeris aku bg kad biru, lepak situ jap tgu ujan brenti...
pny lama tgu x brenti2..aku un redah je la..
basah kuyup, huhu..ujan lg lebat ade a..isk
xpe ujan tu rahmat..

smpi umah tuka baju, solat & online~ :D

haha pendek x post aku nih? AHAHAHA

6 comments:

Muhammad Syukri said...

yey kita sume lulus! haha.

sume jpj tu muka ahli aryan brothers.
XD

Abdul Rahman said...

hebak2...

what a day

= ="

aKiMaRu aRchMaL said...

sekbek lulus..
klo tk mmalukn kaum jek..wakakaka=p

Ihsan Fahmi said...

hebak hebakk.. ko takpe la lupe signal ngan wiper.. aku lupe seatbelt! wahahahahhahahah babik malu segan nak mati.

Afeeqa Hazwany said...

pendeklah sgt
ahah
yeah fee eh?
ngee~
takpe kite tukar2 pkataan. sampai shiro pun sibuk ikut eye elle why
HAHA :)

Admin said...

syuk : ahaha muka gangsta bangi lama

abedu : yeah what a day..hisk2

archmal : aku lulus so x malu la..yay!

esan : tu la ko asek berangan sal syifa je

fee : ahaa okie ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails