Followers

Dec 12, 2010

Ntah Ape-ape

"Mia! Cuba duduk diam sikit, mama nak lipat baju (tengok tv) pon tak senang lah!"

Isteri ku memarahi anak kami yang baru berusia 3 tahun tu. Mia tersentak. Ekspresi muka yang tadi ceria berubah secara drastik.

"Uwaaa..."

Mia menangis teresak-esak.
Sedang aku tengah berbaring atas sofa sambil dua-dua tangan di bawah kepala, menonton tv.

"Papaaa...waaaa"

"Alolo meh sini meh, meh kat papa" sambil menepuk sofa tanda mengajak.

Mia datang peluk aku yang sedang berbaring tu.

"Alah abg tu suke sangat manjakan Mia, nanti da besar jadi degil mamcam abg jugak!"

"Eh kite plak kene, kalo bukan sebab abg degil tak kawen kita harini tau?"

"....." isteri ku muncung tanda protes. Tapi tak ada hujah.


Tanpa sedar, Mia dah tertidur..
Aku usap rambutnya, "Mia, mia.." sambil tersenyum nipis.


ps: wa asal aku rasa lawak gila..hahaha

1 comment:

Ainna Emira said...

hahahaha comel anyonyonyonyoooo!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails