Belanja Klik Sekali! Thank youu

Followers

May 18, 2010

Hari Mengangkut Barang

salam,

Hari ni aku pergi(balik) semula UTP sebab nak angkut barang-barang aku kat sana. Foundation da habes so cuti panjang so nanti ada orang nak guna bilik so kene la clearkan bilik so aku pon pergi la UTP.

Pukul 10 baru gerak cos sin tan aku tertidor. Plan pukul 8. Takpe lah, Melayu standard la. Aku ajak Ikhwan merangkap saudara aku. Zzz. Oleh itu, aku pikap die kat rumah kat S7. Jauh betol. Huehue tak jauh pon. Tapi leceh banyak bonggol besar. Wtf.

Separuh jalan start hujan lebat gilo, segilo gilo nyo. Tapi panas. Pelik.

Sampai UTP pon hujan lagi. Sampai kat UTP baru aku teringat....









LUPA BAWAK KUNCI BILIK!! WTF!!

So I came out with two solutions; ask for spare key from village supervisor or just go back home :|

So aku cuba solusi pertama. Pejabat tutup. Lunch hour. Therefore, me and Ikhwan went to perform prayer at Masjid An-Nur. Still not 2pm which is office hour, so we lepak-lepak at the masjid. There was a bunch of MAS students. *ape tetibe sepiking ni?*

Kol 2 pergi semula Block O(office), nasib baik Akak supervisor ada lagi. Comel jugak. Hehe.

"Ha ade ape?"

"Err nak kunci bilik kak..kunci bilik hilang"

"Duduk village mane?"

"V1"

"V1 mana?"

"V1A"

"no bilik?

"004"

*akak tu check nama*

"ni tak wat clearance lagi?"

"nak buat la ni kak"

"ni kunci kenapa tak serah lagi?"

"sebab nak wat clearance la kak.."

"hmm takpe, akak da ikat suma kunci. tunggu akak kat sana, japgi akak pergi"

"ok kak, time kasih kak"


******************************************


Singgah Pak Ali jap. Aku order Bancau, Wan order Milo es.

"Bancau tu air ape?"

"Bandung cincau ler"

Wan tanya.

"Tak sedap ar Milo es ni."

"Memang le, sapa suh ko order milo es."

"Ko tak cakap pon"

".....Tak sedap milo es sebab die bukan gune serbuk milo betul. Guna yang murah punya. Teh es pon tak sedap doe"

*Pak Ali ada kat blakang zzz*


*************************

Lepas tu gi kat bilik tengok akak tu dah tunggu. Huehue. Akak tu bukak kunci bilik. Then akak suh cepat kemas bilik.

"Kalo bilik bersepah nanti akak saman!"

"Lar yeke, ha nak kemas la ni kak"

"Semua barang kene clear ye"

"Em barang rumet saya ni camana kak?"

"Kene clearkan la"

"Kalo tak clear?"

"Akak saman dua-dua(aku n rumet)"

"Ha? Mana aci kak..."

"Tak kire, kene clearkan jugak"

"Adoih.."


Sudah clear suma barang kami pon balik.


"Nanti makan kat restoran jejantas jom Wan"

"Takda hal"


Kami makan kat BK, Wan lak nak ngorat akak cashier tuh. Eish2. Da pandai sekarang..hahah. Akak cashier tu macam-macam la, tak habes makan lagi dah nak kemas meja kitorg. :|

Bla3, sampai kat KL. Jalan jem. Ada moto masuk dari kiri mau ke kanan, pastu ada ke patot die slowkan moto, lagi sikit aku nak langgar bontot awek rempit tu. Wtf tol. Nak potong buat la cara nak potong. Grr.

Dah penat taip! Ahhh


ps: banyak aku skip senanye...malas sangat nak taip panjang-panjang. korang bukan baca pon.

2 comments:

ILY said...

siapakah rumet kau?

Admin said...

afiq bull juhari,

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails