Belanja Klik Sekali! Thank youu

Followers

Jan 16, 2011

Azam 2011


Ok lambat 18 hari. Harini dah 18 Januari 2011 tapi aku baru nak tanam azam? Kihkihkih. Aku dah lama fikirkan tapi tak tertulis kat sini, sebab tak habis fikir lagi. Al maklum la, mereka-meraka yang lahir bulan 6 memang kuat berfikir. Berangan apetah lagi.


Azam 2010..erk 2010 aku tak tanam azam kot. Takda memori pape pasal azam pon zz. Azam sebelum start semester baru ada la. Sama je setiap sem; nak siapkan semua kerja dengan efisien atau dalam erti kata mudah, jadi rajin. Gagal. Hahah. Cannot be helped. Perangai malas sejak tadika watafish. Susah-susah. Tapi tahun ini aku nak usaha jadi rajin! >.<>


Lepas tu, nak perbaiki lagi solat aku. Selalu solat lambat, especially subuh, especially time-time cuti. Liat gile! Pagi-pagi dengan kepala separuh sedar, secara automatik tangan aku mencapai phone tekan off alam pastu sambung tido. Aku buat dua alarm pon tak jadik. :| Satu cara, letak handphone jauh, dekat ngan bilik air. Huhuhu. Tapi sebelum tido asyik terlupe. :/ Allah please help me.. :'(


Eksersais! Time cuti ni makan banyak la gile. Sies buncit. -.- Nak gi jog malas..plus bangun lambat lagi, takkan nak jog tengahari. Petang? Tak suke :D Pelan 100 sit up 100 push up sehari bakal dilaksanakan! Hahaha lebat! Starting je nak seratus. Tak dapat la bro. Ok aku start slow-slow. 10 20 30 camtu lah. Heheh bile nak start nih? :P Kurangkan makan manis dan lemak. Betol ke aku boleh buat ni..hmmm.


Emotion control. Bunyi macam pest control. Hehe. Tahun 2010, 2009 memang failure la bab emotion control(EC). EC ni sangat penting untuk mengelakkan perkara tak diingini berlaku. :'3 Nak kurangkan marah-marah dan emo-emo. Ceit. Aku da kene cop emo da. Ye la asek emo je kat blog. Hehehe. Nak wat camana...banyak events tak best. Wuu..


Ape lagi ek? Ha nak menyimpan duit..nak beli motot baru. Nak mintak parents macam-macam alasan keluar. Hahah da masak sangat ngan perangai mak aku nih. Saje je try. Huehue. Aku nak beli motot 150cc or ke atas. Taknak 2-stroke. Mak aih bukan main lagi aku ek. Macam anak orang kaya je. Wuuu. Ke patot aku beli kereta je? Erk lagi la jauh panggang dari api. Tapi mak aku cam nak tolak kancil kat aku je. Aku malas la nak pakai keta. Costly. :\ Em kumpul la dulu duit, pastu tengok cane. :D


Lastly, nak seorang awek! Hahaha..awek-awek ni lemah betol la. Tengok la camana. Hihik. Kene slow and steady..nanti jadi cam haritu. Wuuu taknak aku, fobia-fobia. >.<


ps: ni untuk peringatan aku je, tapi kalo korang dah baca sampai bawah ni terima kasih la ye :)


5 comments:

Amir Auxin said...

hahah bab alarm tu pun sama kes ngan aku. kalo aku nak bangun awal, mmg aku letak fon jauh2. lolz~

Admin said...

abamirr >:D<

Amir Auxin said...

>:D<

nasih said...

lut, ari tu cakap islam tu islam, tanak separuh2..

habis tu ko nak ada awek pesal lak? hoho.. #justasking

Admin said...

orang ada awek tu tak islam ke..huhu

aku fhm mksd ko, :)
mcm aku nak jadi jutawan, far beyond reach.

sama kes ngan aku nk awek. heheh

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails