Belanja Klik Sekali! Thank youu

Followers

Jul 12, 2010

World Cup: Dari Kaca Mataku


Salam.

Berakhir sudah demam Piala Dunia 2010. Siapa tak abes lagi demam tu pi beli penedol. Hmm. Kaki-kaki judi pon dah berabis banyak tahun ni, biasa la event setahun 4 kali. Raya pon setahun sekali der. Malah, team faveret tipikal orang-orang kat Malaysia seperti Argentina, England & Brazil bungkus awal.

Pada awalnya aku taktau nak sokong sape, so aku decide aku sokong team lemah pada statistic. Em ape aku cakap ni? Contoh la kan, England vs Mexico, aku sokong Mexico la. Ha camtu. Adafaham? Tak faham gak korang bole gi tido.

Pastu aku tengok game German, impressive! Tak main 1-0, bosan. Mau 4-0, 3-0 gak dak-dak German ni menelaah team-team lain. Gandingan Klose, Swensteiger, Muller, Ozil sangat-sangat la hensem. Lahm pon tak kurangnya. So aku sokong German. Ngehehe.

Jersi German da lama aku beli, sebulan sebelom WC lagi. Tapi baju tu rosak, i mean ada kesan kotoran degil yang tak dapat ditanggalkan! Siud. Akibat sidai tak angkat-angkat, :P

Nuff pasal German.

England. Team paling aku emmm.. paling menyampah kot. Punya la berlagak. Especially si Rooney bajet tu.

"Team kitorg tak perlu cergas 100% nak beat Algeria noob tu" -Rooney.

Tup-tup seri. Kelakar, what a joke. Nasib bek tak kalah. Kalo kalah...maaaaluuuu! Bak kata Adnan Sempits. Main tah pape je. Teamwork zero.

K, player paling aku respect. Forlan. Tenang dan pro ass. Freekick tu kacang je. Kebanyakan on target. Memang respek la wa cakap lu. Kalo takda Forlan, Uruguay tak kemana. Punya la pro Forlan ni. Uruguay antara team yang terbaek jugak. Dengan German pon 3-2. Fuhh last freekick tu, punya la epic.

Antara gol paling hensem Forlan.

Netherlands. Team yang yang banyak berlakon. Pelakon utama Van Bommel. Pelik-pelik je perangai. Langgar orang, die yang saket! Pelik-pelik. Haizz. Aku tak suke betol la orang wat-wat saket. Pastu ref kasi kad kuning. Tak pepasal kene kad. Padahal body sikit je. Ngeng. Ref pon sama sengal.

Orang Neds, Johan Cryuff, lagenda bola sepak mereka sendiri pon kritik cara permainan Neds. Tekan la kalo tak caya.


De Jong kasik sedas kat Xabi.

Aku tengok German main, takda pon nak berlakon konon-konon dalam kesakitan macam lepas kene langgar keta mak tiri. Kalo kene body lek je, kalo jatuh, jatuh la. Tak da la nak meraung-raung macam orang nak beranak. Spain pon sama kuat berlakon. Ngehe kompen fan Neds ngan Spain baca panas je . Lek-lek aku kutuk derang bukan ko. :P

Ozil.

Aku suke tengok Ozil dribble. Muka rilek je. Takda nak excited lelebih. Wa respek sama lu la Ozil. Nanti aku pindah German, kita wakil WC 2014 sesama keh.


ps; nak tulis lagi tapi ngantok gile dah ni. nak tido dulu la ye. tata~

2 comments:

ILY said...

eh hello, cakap sikit spain siape yang berlakon. alah german. coach makan taik idung, main kumpul messi pe cte.

Admin said...

kumpul messi 4-0 beb. kalah ngan spain mebi sbb down kot, ak tgk german men lain mcm je.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails